A A A
Tworzenie gier jest fajniejsze niż granie

Program stypendialny na GDC San Francisco

16.02.2017
15 stypendystów pojedzie na Game Developers Conference do San Francisco

Dzięki staraniom Fundacji Indie Games Polska po raz pierwszy w historii 15 stypendystów pojedzie na Game Developers Conference do San Francisco. GDC odbywające się na przełomie lutego i marca to jedno z największych na świecie wydarzeń związanych z branżą gier wideo.
Stypendyści zostali wybrani przez Radę Programową fundacji spośród przeszło 50 zgłoszonych kandydatów. Pojadą więc najbardziej obiecujący młodzi twórcy gier z Polski. Aby móc zrealizować tak duży projekt IGP musiało połączyć siły z partnerami. Największą pomocą był Instytut Polski w Nowym Yorku, który w prace nad tym projektem włączył się ponad rok temu.  Partnerami projektu są także Agencja Rozwoju Przemysłu, Urząd Miasta Poznania oraz Game Industry Conference. Stypendia to ani pierwsze, ani ostatnie słowo Indie Games Polska.

IGP powstało zaledwie rok temu, jako oddolna inicjatywa ludzi z branży gier. Ale udział pierwszych w historii polskich stypendystów w GDC to już dziesiąty nasz międzynarodowy projekt, po polskich stoiskach na najważniejszych targach gier jak Gamescom w Kolonii, PAX West w Seattle czy Tokyo Game Show. Na GDC każdy polski gamedeveloper chciałby trafić choć raz w życiu, podczas gdy ich koledzy, ale jednocześnie konkurencja z zachodu, bywają tam regularnie. Wsparcie jest bardzo potrzebne mniejszym podmiotom z sektora gier i już szykujemy kolejne realizacje, w tym program akceleracyjny – powiedział Jakub Marszałkowski, członek Rady Fundacji IGP.

We wtorek w siedzibie Agencji Rozwoju Przemysłu odbyły się warsztaty szkoleniowe dla stypendystów Fundacji IGP. Z wykładów Jakuba Marszałkowskiego, Łukasza Hacury i Sosa Sosowskiego stypendyści mogli się dowiedzieć nie tylko jak poradzić sobie z GDC, ale też jak do maksimum wykorzystać daną im możliwość. Po szkoleniu stypendyści i wykładowcy udali się na galę w Warszawskiej Szkole Filmowej, gdzie publicznie ogłoszone zostały kampania społeczna programuj.gov.pl oraz program stypendialny IGP.

Kampanię programuj.gov.pl wspierają MNiSW, Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Cyfryzacji, a także Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Fundacja Indie Games Polska i Warszawska Szkoła Filmowa.

Gala zgromadziła wiele osób związanych z branżą gier wideo. Specjalną atrakcją był koncert zespołu Percival, wykonawców muzyki do gry Wiedźmin 3. Wieczór zakończył #TweetupGame z udziałem ministra nauki i szkolnictwa wyższego Jarosława Gowina, minister cyfryzacji Anny Streżyńskiej i wiceminister resortu rozwoju Jadwigi Emilewicz. Uczestnicy mogli przetestować sprzęt do wirtualnej rzeczywistości oraz najnowsze gry produkcji 11bit studios.

 

Lista stypendystów:

Bożena Chądzyńska, Artifex Mundi, Katowice

Kacper Domański, The Astronauts / KNTG Polygon (Warsaw University of Technology), Warszawa

Bartłomiej Gajewski, Jutsu Games / Warsaw University of Technology (PhD student), Warszawa

Joanna Lelito, One More Level, Kraków

Marcin Makaj, The Moonwalls, Goleniów (Szczecin)

Krzysztof Maziarz Garmory, Crimson Pine, Katowice

Krzysztof Pachulski, KNTG Polygon (Warsaw University of Technology) / MythicOwl, Warszawa

Radosław Paszkowski, Gspot / Poznań University of Technology, Poznań

Mateusz Pilski, Ice Code Games, Warszawa

Justyna Piwowarska, Tap It Games / Academy of Fine Arts in Kraków, Kraków

Artur Reterski, Vile Monarch, Warszawa

Bartłomiej Sieczka, Qubic Games / Insecure Shark, Warszawa

Paulina Szmidt, Rudy Dziobak / Huuuge Games, Bydgoszcz

Marta Wierzbołowska, The House of Fables, Warszawa

Krzysztof Żarczyński, Monster Couch, Poznań