A A A
Tworzenie gier jest fajniejsze niż granie

Na ponad miliard dolarów wyceniono rynek gier mobilnych w Azji Południowo-Wschodniej.

26.11.2017

Według raportu opublikowanego przez firmę analityczną Niko Partners do 2021 roku liczba graczy wzrośnie do 250 milionów.

W sieci pojawił się raport dotyczący rynku gier mobilnych w Azji Południowo-Wschodniej (głównie w Chinach). Autorem raportu jest Daniel Ahmada z firmy analitycznej Niko Partners. Do najciekawszych danych z publikacji należy m.in. fakt, że w roku obecnym liczba użytkowników gier na telefonach i smartfonach dobije do 170 milionów osób, a do 2021 roku liczba ta wzrośnie do 250 milionów. Do końca 2017 roku przychody z gier mobilnych wyniosą 1,1 miliarda dolarów, a w 2021 r. aż 2,4 miliarda dolarów. Co ciekawe, średnie wydatki w grach jednak cały czas utrzymują się na niskim poziomie, co jest dowodem na to, że największa jest popularność produkcji darmowych.
Do najpopularniejszych gier w Azji Południowo-Wschodniej należą strategie oraz RPG-i, a typ Multiplayer Online Battle rozwija się błyskawicznie popularyzując e – sportową rozgrywkę. W październiku najczęściej pobieraną grą i generującą największe przychody była produkcja Mobile Legends.