A A A
Tworzenie gier jest fajniejsze niż granie

Branża gier prześciga pod względem wartości rynku branżę sportową!

30.11.2017

Do końca roku 2017 branża gier wideo osiągnie wartość  116 miliardów dolarów, a do 2020 roku jej wartość powinna przekroczyć 143 miliardy dolarów.

Firma analityczna Newzoo znana w branży gier wideo już wielokrotnie dostarczała interesujące statystyki i dane dotyczące rynku. W ostatnich dniach opublikowała raport podsumowujący obecną kondycję branży gier wideo i prognozę na najbliższe lata.
Do końca 2017 roku rynek osiągnie wartość  116 miliardów dolarów, tylko na podstawie sprzedaży gier. W porównaniu z 2016 rokiem jest to wzrost o 10%.
Do roku 2020 wartość branży gier ma przekroczyć 143 miliardy dolarów. Największą część rynku zajmują gry mobilne, które wyceniono na 50,4 miliarda dolarów, co odpowiada za 44% przychodu. W 2020 r. wartość ta ma wzrosnąć do 72,3 miliarda dolarów – 51 %.
Niżej plasują się produkcje na konsole – 33, 3 miliarda dolarów – 29 % i przewiduje się, że do 2020 r. stracą o 3% – do 26% przychodu.
Tzw. gry pudełkowe oraz sprzedawane w sieci na PC stanowią 23%, gry przeglądarkowe 4%, co łącznie szacowane jest na 32,3 miliarda dolarów. Prognozuje się, że w 2020 roku udziały spadną do 21% i 3%.
Bardzo silnym trendem i błyskawicznie rozwijającą się gałęzią rynku cyfrowej rozrywki jest e-sport wyceniony na 700 milionów dolarów, a do 2020 r. przewiduje się, że osiągnie aż 1,5 miliarda.
Dla porównania wartości cała branża sportowa, wraz ze sprzedażą biletów na mecze, turnieje, gadżety około sportowe, czy prawa do transmisji wyceniana jest na kwotę 130-150 miliardów dolarów. Wyliczając w ten sam sposób wartość branży gier, licząc sprzedaż nie tylko samych cyfrowych produkcji, ale także gadżetów, akcesoriów, czy konsol, już dziś branża gier jest warta więcej niż rynek sportowy.
Analiza firmy Newzoo potwierdza więc, że branża gier wideo jest obecnie najszybciej rozwijającą się gałęzią przemysłu i nie przewiduje się jej zatrzymania, lub spadku wartości.