A A A
Tworzenie gier jest fajniejsze niż granie

108 miliardów dolarów dla branży gier!

30.01.2018

Opublikowano raport dotyczący interaktywnych mediów i cyfrowej dystrybucji gier. Gry na PC zarobiły 33 miliardy, konsole 8.3 miliarda, a urządzenia mobilne aż 59 miliardów dolarów.

Analitycy z SuperData opublikowali raport, z którego wynika, że rok 2017 był najlepszym w historii pod względem przychodu.
Według danych aż 2, 5 miliarda użytkowników korzysta z gier tzw. free-to-play, czyli co trzeci człowiek na świecie. Rynek gier „free to play” generowany jest głównie przez kraje azjatyckie, w których gracze wydali przez ostatnie 12 miesięcy prawie pięć razy tyle, co Europejczycy.
O 14 miliardów dolarów wzrosła sprzedaż gier mobilnych względem roku 2016, a o 37% więcej osób zakupiło urządzenia wirtualnej rzeczywistości.
Istotnym elementem rynku jest obecnie e – sport oglądany przez około 258 milionów widzów, generując aż 756 milionów dolarów przychodu. Według prognoz branża cyfrowej rozgrywki w najbliższych miesiącach przekroczy miliard dolarów.